قیمت طراحی سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت طراحی سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

اطلاع از قیمت طراحی سایت از اولین درخواست‌های صاحبان کسب و کار است که معمولا در تماس تلفنی با شرکت‌های طراحی سایت مطرح می‌شود. از سوی دیگر این سوال برای طراحان سایت که می‌خواهند بدانند درآمد وردپرس کار چقدر است؟ هم مطرح خواهد شد؛ زیرا این افراد می‌خواهند بدانند که چگونه می‌توانند ارزش اصلی کار خود را مشخص کرده و طراحی وبسایت با وردپرس را قیمت گذاری کنند.

1. نوع وبسایت

اولین عامل موثر بر قیمت طراحی سایت، نوع سایت و امکانات موجود در آن است. به طور معمول قیمت طراحی سایت فروشگاهی به دلیل اینکه نیاز به اضافه کردن محصول یا امکاناتی مانند سبد خرید و درگاه پرداخت آنلاین دارند، در مقایسه با دیگر انواع آن بیشتر است. همچنین اگر تمایل به طراحی سایت آژانس گردشگری یا هتل با داشتن امکان نمایش نمای 260 درجه یا اسلایدر‌های تخصصی داشته باشید، باز هم باید هزینه بالاتری بپردازید.

2. طراحی‌های گرافیکی سایت

یکی از عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت، مربوط به طراحی قسمت‌های گرافیکی است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به طراحی UI و UX، پرتوتایپ و تصاویر اشاره کرد. بنابراین اگر یک طراح گرافیک به طور اختصاصی و با بررسی رقبای شما، پرتوتایپ صفحه اصلی را طراحی کرده و مکان المان‌های مختلف را مشخص کند، هزینه بیشتری از شما دریافت خواهد کرد. البته برخی از طراحان سایت هم به نسخه‌های نمایشی موجود یا المان‌های تکراری از سایت‌های رقیب بسنده کرده و به این ترتیب دیگر این هزینه طراحی را دریافت نخواهند کرد.

3. هزینه‌های اجباری سایت

در زمان طراحی وبسایت باید بدانید که راه اندازی سایت نیازمند یک سری هزینه‌های اجباری مانند خرید هاست، دامنه، سرور و قالب است. برخی از طراحان سایت، برای کاهش هزینه‌ها از قالب‌های رایگان استفاده می‌کنند که می‌تواند امنیت سایت شما را به خطر بیندازد. همچنین‌هاستی با ظرفیت ذخیره سازی کم را خریداری می‌کنند که با رشد سایت می‌تواند برای شما دردسرساز شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای خرید یک قالب خوب و هاست با ظرفیت حداقل 1.5 گیگابایت هزینه کنید.

4. یونیک بودن سایت

خیلی از طراحان مبتدی سایت با وردپرس، از قالب‌های آماده یا نسخه‌های دمو استفاده می‌کنند؛ این موضوع هرچند قیمت طراحی سایت را کاهش می‌دهد، اما باعث می‌شود که سایت شما ظاهری تکراری و بسیار ساده باشد. اما طراحان سایت حرفه ای، قادر هستند که حتی قالب‌های آماده را بر اساس نیاز‌های شما تغییر داده و کد‌ها را بهینه سازی کنند. به این ترتیب سرعت و امنیت سایت شما هم بهبود پیدا می‌کند و برای سئو کردن آن مشکل پایه ای نخواهید داشت. هرچند برای یونیک بودن طراحی سایت نیاز به پرداخت هزینه بیشتری دارید؛ اما این کار در درازمدت می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی کند.

5. پشتیبانی سایت

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت، هزینه‌های پشتیبانی آن است؛ این پشتیبانی شامل مواردی مانند به روز رسانی افزونه‌ها، اعمال برخی از تغییرات، بهینه سازی دائمی‌ سرعت و امنیت سایت خواهد شد. خیلی از شرکت‌های طراحی سایت، معمولا از 1 تا 3 ماه پشتیبانی را به صورت رایگان ارائه می‌دهند؛ اما پس از آن باید به صورت ماهیانه هزینه ای را پرداخت کنید.

6. زبان وبسایت

هرچند درصد زیادی از سایت‌ها در ایران به صورت تک زبانه و به زبان فارسی طراحی می‌شوند؛ اما تجارت‌های بین المللی در حال شکل گرفتن هستند که نیاز به طراحی سایت دو یا چند زبانه دارند. در این حالت هزینه‌هایی هرچند درصد زیادی از سایت‌ها در ایران به صورت تک زبانه و به زبان فارسی طراحی می‌شوند؛ اما تجارت‌های بین المللی در حال شکل گرفتن هستند که نیاز به طراحی سایت دو یا چند زبانه دارند. در این حالت هزینه‌هایی مانند ترجمه کردن محتوا‌ها و اضافه کردن امکان تبدیل زبان در زمان ورود به سایت به قیمت کلی طراحی وبسایت اضافه خواهد شد.

7. رعایت اصول سئو در طراحی سایت

خیلی از افراد تصور می‌کنند که سئو پس از طراحی سایت شروع می‌شود؛ این در حالی است که سئو و طراحی وبسایت باید به طور همزمان پیش بروند. برای همگام سازی طراحی سایت با سئو لازم است که کد‌های سایت بهینه شده و سرعت آن بهبود پیدا کند. خیلی از طراحان سایت این خدمات را ارائه نمی‌دهند و همین موضوع باعث شده که قیمت کمتری را هم به شما بدهند. اما همین موضوع می‌تواند هزینه‌های سئو و بهینه سازی سایت را به طور سرسام آوری برای شما بالا ببرد.

بهترین قیمت طراحی سایت چقدر است؟

بهترین قیمت طراحی سایت، با توجه به عواملی که در قسمت‌های قبلی ذکر کردیم، محاسبه می‌شود و بستگی به هدف شما از طراحی وبسایت دارد. برای اینکه بتوانید بهترین قیمت طراحی سایت را در بازار پیدا کنید یا اینکه قیمت منطقی را به مشتری خود ارائه دهید، نیاز است که با چند شرکت فعال در این زمینه صحبت کنید و معیار‌های قیمت گذاری آن‌ها را درآورید. همچنین بررسی پکیج‌های تعریف شده در این زمینه هم می‌توانید به قیمت گذاری بهتر کمک زیادی بکند.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 3 / 5. تعداد رای: 1

تا به الان رای داده نشده . اولین نفری باشید که به این پست امتیاز میدهید

آیا این محتوا برایتان مفید بود؟

محمد حسن زاده
شبانه روز در حال یادگیری تکنولوژی جدید و ارائه آن به مردم عزیز هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *